Carola czyta szybko przewracając z wprawą kartki i zamykając z trzaskiem książkę po dojściu do końca -wyznaczonego do czytania tekstu. Rozgląda się w około, aby sprawdzić, czy ktoś skończył wcześniej od niej, a potem patrzy na nauczyciela z nadzieją, że jej wyróżniające się osiągnięcie zostanie zauważone i nagrodzone pełnym uznania spojrzeniem. Wszystkie te roznice, jakie obserwujemy rozglądając się po klasie w czasie lekcji czytania, faktycznie istnieją. A jednak, kiedy próbujemy sklasyfikować je i uzasadnić tak, aby ująć zaobserwowane przez nas dane w jakąś dającą się spożytkować formę, prawdopodobnie nie unikniemy wprowadzenia naszych własnych uprzedzeń i z góry powziętych sądów. Nie reagujemy już wtedy na to, cośmy widzieli, ale raczej na potrzeby naszej własnej osobowości czy naszego świata osobistego. Wprawa i doświadczenie pomagają w korygowaniu tych tendencji i w znalezieniu podstawy dającej większą obiektywność nas zym obserwacjom, ale nawet biegły w tych sprawach psycholog musi stale baczyć, aby do swych obserwacji i interpretacji nie wprowadzić osobistych uprzedzeń. Wielu nauczycieli ma poczucie, że doskonale zna swych uczniów i wydaje im się, że mieliby stosunkowo niewielką trudność przy wybraniu wśród dzieci ze swoich klas tych, które są najzdolniejsze, najlepiej się uczą, cieszą się największą popularnością, są najzdrowsze itd. [patrz też: hemochromatoza wtórna, gruczolak cewkowy z dysplazją małego stopnia, gruczolak cewkowy ]
Comments are closed.
Powiązane tematy z artykułem: gruczolak cewkowy gruczolak cewkowy z dysplazją małego stopnia hemochromatoza wtórna
Moja mama tez im wierzyla
[..] Odniesienie w tekscie do wkładki do butów do biegania[…]
Uprawiam delikatnie sport