Najbardziej podstawową metodą zespołową wydaje się być dyskusja. Dyskusja pomaga uczniom nawiązywać porozumienie między sobą, wyrabiać spoistość i morale oraz zmieniać struktury swych postaw. Nauczyciele nie bez trudności zdobywają umiejętność kierowania dyskusją, po części, dlatego, że trudno im powstrzymać się od interwencji, kiedy uczniowie wypowiadają błędne sądy lub niezgodne z faktami, chociaż takie sądy przy uczeniu się w zespole są nieuniknione i stanowią jego przewidziany składnik. Dyskutowane w zespołach zagadnienia mogą dotyczyć trudności, z jakimi dzieci spotykają się w życiu codziennym, lub też mogą być związane z jakimiś wspólnymi doświadczeniami, jak na przykład, z odbytą wycieczką w teren czy z oglądaniem przez dzieci filmu. Jedną ze złych stron dyskusji, prowadzonych w dużych grupach, jest to, że niektórzy uczniowie skłonni są monopolizować dyskusję i górować w niej nad kolegami, inni zaś biorą niewiel ki udział lub nie biorą go wcale. Większy udział można zapewnić, wprowadzając dyskusję w niewielkich grupach, czyli prowadząc tzw. buzz sessions . Obrady w małych grupach bywają bardzo użyteczne przy wprowadzaniu nowego tematu albo też dla wciągnięcia całej klasy do dyskusji na temat, który uprzednio nie wydawał się uczniom dość ważny. [hasła pokrewne: badanie randomizowane, hydrokortyzon bez recepty, siatka centylowa chłopców kalkulator ]
Comments are closed.
Powiązane tematy z artykułem: badanie randomizowane hydrokortyzon bez recepty siatka centylowa chłopców kalkulator
Ile razy juz to czytalem
Article marked with the noticed of: fizjoterapia kursy warszawa[…]
Co można zrobić zanim karetka dotrze,jak takiej osobie pomóc ?