Nie wszystkie prace w klasie mają charakter zespołowy. Wiele z nich powinni wykonywać samodzielnie pojedynczy uczniowie alba też cała klasa jako zbiór jednostek, z tym jednak, że wykonanie prac następuje w tym samym czasie. Chociaż metody zespołowe znajdują coraz szersze zastosowanie i to nawet w przedmiotach opatrzonych tradycyjnymi etykietkami, w najszerszym zakresie używa się ich, oczywiście, w stosunku do przedmiotów i programów nowych, jak program aktywizacji, metoda projektów, wychowanie ludzi przystosowanych do życia. Dwa inne kierunki wychowania, dla których metody zespołowe stanowią główne oparcie, to ćwiczenie w zakresie stosunków międzyludzkich oraz wychowanie międzygrupowe. Oba te kierunki mają ze sobą wiele wspólnego: celem ich jest wyrobienie lepszego wzajemnego zrozumienia, tolerancji i życzliwości. Wychowanie międzygrupowe być może, zmierza szczególnie do usuwania uprzedzeń i przesądów, podczas gdy wychowanie dla współżycia z ludźmi ma nieco szerszy zakres: chodzi tu o zrozumienie motywów postępowania ludzkiego i o wypracowanie doskonalszych sposobów współpracy i współżycia z innymi ludźmi. Poniższe sprawozdanie z przeprowadzonej w klasie dyskusji ukazuje, czego się uczą dzieci przy stosowaniu takiej metody w klasie, jak również jakiego chwytu użyła nauczycielka, aby wciągnąć dzieci do dyskusji i zachęcić je, aby mówiły o sobie i swoich uczuciach. [podobne: przychodnia sobieskiego, wyszukiwarka skierowań sanatoryjnych nfz, skrzypce allegro ]
Comments are closed.
Powiązane tematy z artykułem: przychodnia sobieskiego skrzypce allegro wyszukiwarka skierowań sanatoryjnych nfz
Mój mąż ma dużo papryki w swojej diecie
[..] Oznaczono ponizsze tresci z artykulu oryginalnego: dom seniora[…]
Nie ufam lekarzom