TROSKA O INDYWIDUALNE POTRZEBY UCZNIA. Jednym z najważniejszych osiągnięć w pedagogice XX wieku jest obudzenie się zainteresowania uczniem jako osobowością – w przeciwstawieniu do dawnych zainteresowań skierowanych przede wszystkim na potrzeby rodziców, nauczyciela i społeczeństwa ludzi dorosłych. Powodem tej zmiany postawy ze strony wychowujących było po części rosnące zrozumienie i uznanie uprawnień dzieci jako jednostek, po części zaś narastanie wiedzy o naturze procesów wychowawczych, Oraz rozwój naszej wiedzy o zachowaniu się dziecka. Zanim jednak zachowanie się dziecka stało się pełnoprawną dziedziną badań naukowych, dorośli wykazywali skłonność do zbyt daleko posuniętego generalizowania i formułowania stereotypowych sądów o dzieciach, na przykład: w szkole nie należy dyskutować o aktualnych zagadnieniach społecznych, ponieważ dzieci nie będą w stanie ich zrozumieć; dryl ćwiczeniowy jest wskazany dla dzieci, ponieważ daje dyscypl inę umysłu; kara cielesna jest pożądana, ponieważ trzeba przełamać wolę dziecka, zanim będzie można czegokolwiek je nauczyć. [przypisy: siatka centylowa chłopców kalkulator, choroby przenoszone drogą płciową prezentacja, estyl allegro ]
Comments are closed.
Powiązane tematy z artykułem: choroby przenoszone drogą płciową prezentacja estyl allegro siatka centylowa chłopców kalkulator
cukier to czysta energia
Article marked with the noticed of: olej posmażalniczy[…]
Niespełna rok temu wykryto u mnie nadciśnienie